Què és
És un informe preceptiu per acreditar la integració social en el procés d'obtenció d'una autorització de residència temporal per arrelament social.
Qui ho pot tramitar
Les persones estrangeres empadronades al municipi de Cornellà de Llobregat que pretenguin tramitar una autorització de residència temporal per arrelament social.
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
(*) Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
1-. REGISTRE DE LA SOL·LICITUD
Les persones interessades podran fer la sol·licitud per obtenir l'Informe d'Arrelament Social mitjançant una de les opcions següents:
- 1.a TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)
Imprimir la instància específica "Sol·licitud Informe Estrangeria" i lliurar al Registre General d'Entrada (cal sol·licitar cita prèvia) .
* També podeu enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.
- 1.b TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
Amb certificat digital via Seu Electrònica mitjançant instància específica (Sol·licitud Informe Estrangeria) del departament de Polítiques d'Integració.
- 1.cTRAMITACIÓ PER VÍDEO ATENCIÓ
Aquest tràmit està disponible mitjançant la video atenció. Cal sol·licitar cita prèvia en el nostre servei de l'OVAC.
(*) Important: Recordi adjuntar la documentació requerida abans de començar la seva vídeo atenció mitjançant l'accés de "Gestió de Cites" que rebrà al seu mail un cop hagi agafat cita.
2-. TRAMITACIÓ DE L'INFORME
El departament municipal responsable de l'emissió de la proposta d'informe, es posarà en contacte amb la persona interessada, a través del telèfon de contacte facilitat a la sol·licitud, per convocar-la a una única trobada individual en la qual:
- 2.a) Se us oferirà la informació completa del procediment, model instància específica "Aportar Documentació Informe d'Estrangeria" i llistat de documentació necessària que cal aportar per al tràmit que ha iniciat.
- 2.b) Haurà d'aportar la documentació exigida per al tràmit iniciat, segons la Instrucció de la Direcció General per a la Immigració (DGI/BSF/1/2014 de 22 de juliol ), on consten els documents que es relacionen a l'apartat "DOCUMENTACIÓ".
- 2.c) Una vegada recollida i revisada la documentació necessària, es procedirà a l'emissió i entrega del document de les taxes associades al tràmit (veure apartat ("PREU")) .
- 2.d) Amb el comprovant del rebut del pagament de les taxes emplenar la instància específica "Aportar Documentació Informe d'Estrangeria" i lliurar al Registre General d'Entrada (NO és necessari sol·licitar cita prèvia).
3-. REGISTRE DE DOCUMENTACIÓ
L'aportació de documentació a la sol·licitud de l'informe d'estrangeria es tramitarà de manera presencial.
3.a TRAMITACIÓ PRESENCIAL
- 3.a.1 Imprimir la instància específica "Aportar Documentació Informe d'Estrangeria" i emplenar-la.
- 3.a.2 Lliurar la instància adjuntant tota la documentació requerida (conjunt de documentació annexa
Preu
Taxa municipal (24,40€) a Tresoreria (Edifici Central de l'Ajuntament de Cornellà), en horari de dilluns a dijous de 9 a 13h o bé a les oficines de les Entitats col·laboradores: CaixaBank, Banco de Santader, Banc de Sabadell, BBVA, Ibercaja, Bankia i Banco Popular.
Normativa
o LLEI 5/2017, del 28 de març, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic i de creació i regulació dels impostos sobre grans establiments comercials, sobre estades en establiments turístics, sobre elements radiotòxics, sobre begudes ensucrades envasades i sobre emissions de diòxid de carboni. (DOGC núm. 7340 publicat el 30/03/2017).
o REIAL DECRET 557/2011, de 20 d'abril pel qual s'aprova el reglament de la Llei orgànica 4/200, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, reformada per la Llei orgànica 2/2009. (BOE núm. 103 publicat el 30/04/2011).
o ORDRE TSF/98/2017, de 24 de maig, per la qual es dona publicitat a la relació de taxes vigents durant l'exercici 2017 que gestionen el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya. (DOGC núm. 7379 publicat el 29/05/2017).
Documentació necessària
DOCUMENTACIÓ BÀSICA
Identificativa
- Passaport vigent. (Original i fotocòpia)
Permanència
- Acreditar la permanència continuada a Espanya durant els tres darrers anys immediatament anteriors a la sol·licitud de l'informe. Aportant padrons històrics de les ciutats i/o pobles on s'ha residit, o bé mitjançant documentació, preferentment pública, que identifiqui i situï a la persona sol·licitant en els períodes de mancança d'empadronament.
- Estar empadronat a Cornellà de Llobregat durant un període mínim de 6 mesos.
Recursos Econòmics ORIGINAL i FOTOCÒPIA
- Contracte/ Promesa de treball signat pel treballador i l'empresari en el moment de la sol·licitud amb una duració no inferior a un any.
- En casos d'activitat per compte propi, s'haurà d'aportar descripció de l'activitat mitjançant projecte de negoci.
- En situacions de manca de contracte o activitat professional, serà necessari acreditar la disponibilitat de mitjans econòmics suficients. En el cas de dependre de ascendents o descendents, cònjuge o parella*, caldrà aportar documentació acreditativa del vincle i el volant de convivència juntament amb el contracte de treball o documentació justificativa de la seva activitat professional.
(*) En el cas de parelles de fet únicament es podrà acreditar el vincle mitjançant el registre municipal corresponent o per existència de fills en comú que conviuen amb la parella.
Competències Lingüístiques
- En cas de no entendre i parlar, tant català com castellà, serà necessari aportar certificat de com a mínim 45 hores de formació en aquella llengua que es desconegui.
DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL (Fotocòpia)
Qualsevol altra documentació que pugui acreditar l'arrelament al municipi
- Documentació acreditativa de l'existència de vincles familiars amb residents legals a l'Estat Espanyol.
- Acreditar la participació en cursos o programes d'inserció sociolaboral i/o culturals.
- Acreditar la col·laboració en xarxes socials (clubs, associacions, etc).
- Tenir fills menors matriculats a algun centre educatiu proper al lloc de residencia.
On
Els ciutadans/es s'hauran d'adreçar a la Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) per iniciar els tràmits.
La posterior tramitació de l'informe es realitza al Departament d'Integració i Mediació (Pl. Dels Enamorats, 5).
Descàrrega d'impresos
Sol·licitud d'informe d'estrangeria
On adreçar-se?
DEPARTAMENT POLITIQUES INTEGRACIÓ
Plaça dels Enamorats, 5, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ
Plaça de l'Esglèsia, 1, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
Observacions:
Informació i tramitació
Horari d'atenció al ciutadà:
Matí: de 08:30h a 14:30h (cal sol·licitar cita prèvia)
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia)
Telèfon: 93 377 02 12
Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre):
Matí: de 08:30h a 13:30h (cal sol·licitar cita prèvia
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia