Què és
És un informe preceptiu que serveix per acreditar l'adequació de la vivenda en el procés de renovació d'una autorització de residència per reagrupació familiar, en aquells casos en què el reagrupant ha canviat de domicili habitual respecte del que va acreditar per a obtenir el reagrupament de la seva família.
L'Ajuntament fa una proposta sobre la sol·licitud realitzada, previ estudi de la documentació aportada i de la inspecció de l'habitatge. La resolució de l'informe és competència de la Generalitat de Catalunya.
Qui ho pot tramitar
La persona estrangera que tingui el domicili habitual al municipi de Cornellà de Llobregat i hagi reagrupat a la seva família.
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
(*) Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
1-. REGISTRE DE LA SOL·LICITUD
Les persones interessades podran fer la sol·licitud per obtenir l'Informe d'Adequació d'Habitatge per Renovació de Residència per reagrupament familiar mitjançant una de les opcions següents:
- 1.a TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)
Imprimir la instància específica "Sol·licitud Informe Estrangeria" i lliurar al Registre General d'Entrada (cal sol·licitar cita prèvia) .
* També podeu enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.
- 1.b TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
Amb certificat digital via Seu Electrònica mitjançant instància específica (Sol·licitud Informe Estrangeria) del departament de Polítiques d'Integració.
- 1.cTRAMITACIÓ PER VÍDEO ATENCIÓ
Aquest tràmit està disponible mitjançant la video atenció. Cal sol·licitar cita prèvia en el nostre servei de l'OVAC.
(*) Important: Recordi adjuntar la documentació requerida abans de començar la seva vídeo atenció mitjançant l'accés de "Gestió de Cites" que rebrà al seu mail un cop hagi agafat cita.
2-. TRAMITACIÓ DE L'INFORME
El departament municipal responsable de l'emissió de la proposta d'informe, es posarà en contacte amb la persona interessada, a través del telèfon de contacte facilitat a la sol·licitud, per convocar-la a una única trobada individual en la qual:
- 2.a) Se us oferirà la informació completa del procediment, model instància específica "Aportar Documentació Informe d'Estrangeria" i llistat de documentació necessària que cal aportar per al tràmit que ha iniciat.
- 2.b) Haurà d'aportar la documentació exigida per al tràmit iniciat, segons la Instrucció de la Direcció General per a la Immigració (DGI/BSF/1/2014 de 22 de juliol ), on consten els documents que es relacionen a l'apartat "DOCUMENTACIÓ".
- 2.c) Una vegada recollida i revisada la documentació necessària, es procedirà a l'emissió i entrega del document de les taxes associades al tràmit (veure apartat ("PREU")) .
- 2.d) Amb el comprovant del rebut del pagament de les taxes emplenar la instància específica "Aportar Documentació Informe d'Estrangeria" i lliurar al Registre General d'Entrada (NO és necessari sol·licitar cita prèvia).
3-. REGISTRE DE DOCUMENTACIÓ
L'aportació de documentació a la sol·licitud de l'informe d'estrangeria es tramitarà de manera presencial.
3.a TRAMITACIÓ PRESENCIAL
- 3.a.1 Imprimir la instància específica "Aportar Documentació Informe d'Estrangeria" i emplenar-la.
- 3.a.2 Lliurar la instància adjuntant tota
Preu
- Taxa municipal (56,95€) a Tresoreria (Edifici Central de l'Ajuntament de Cornellà), en horari de dilluns a dijous de 9 a 13h.
- Taxa autonòmica (38,22€) a www.gencat.cat/ovi amb targeta bancària, en els caixers automàtics de les oficines de "CaixaBank".
Normativa
o LLEI 5/2017, del 28 de març, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic i de creació i regulació dels impostos sobre grans establiments comercials, sobre estades en establiments turístics, sobre elements radiotòxics, sobre begudes ensucrades envasades i sobre emissions de diòxid de carboni. (DOGC núm. 7340 publicat el 30/03/2017).
o REIAL DECRET 557/2011, de 20 d'abril pel qual s'aprova el reglament de la Llei orgànica 4/200, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, reformada per la Llei orgànica 2/2009. (BOE núm. 103 publicat el 30/04/2011).
o ORDRE TSF/98/2017, de 24 de maig, per la qual es dona publicitat a la relació de taxes vigents durant l'exercici 2017 que gestionen el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya. (DOGC núm. 7379 publicat el 29/05/2017).
Documentació necessària
Identificativa
- NIE (Original i fotocòpia)
- Passaport (Original i fotocòpia)
Habitatge
- Documentació acreditativa de l'habitatge mitjançant l'escriptura de propietat o contracte de lloguer, coincident amb l'empadronament actual (Original i fotocòpia).
- Volant de convivència. (* Nota: Recordi comprovar el volant de convivència. Si al fer-ho detecta que hi ha persones empadronades al seu domicili que ja no viuen en ell, cal que sol·liciti la baixa i que aporti aquest document el dia de l'entrevista per fer l'informe d'adequació d'habitatge).
- En casos d'habitatge de lloguer: Darrer rebut de pagament del lloguer.
- Darrera factura d'algun dels subministres corresponents a l'habitatge (aigua o electricitat).
- En casos de situacions de tinença diferents al lloguer o la propietat, caldrà aportar la documentació que fonamenta el dret d'ús de l'habitatge.
Nota: Si la petició d'informe fa referència a un habitatge del que ja s'ha emès informe, només es podrà sol·licitar de nou un cop passat un any a comptar des de la data de notificació de l'anterior. A excepció que el nou tràmit correspongui a la mateixa unitat familiar.
On
Els ciutadans/es s'hauran d'adreçar a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) per iniciar els tràmits.
La posterior tramitació de l'informe es realitza al Departament d'Integració i Mediació (Pl. Dels Enamorats, 5).
Descàrrega d'impresos
Sol·licitud d'informe d'estrangeria
On adreçar-se?
OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ
Plaça de l'Esglèsia, 1, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
Observacions:
Informació i tramitació
Horari d'atenció al ciutadà:
Matí: de 08:30h a 14:30h (cal sol·licitar cita prèvia)
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia)
Telèfon: 93 377 02 12
Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre):
Matí: de 08:30h a 13:30h (cal sol·licitar cita prèvia
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia
DEPARTAMENT POLITIQUES INTEGRACIÓ
Plaça dels Enamorats, 5, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació