Què és
Alta en el padró municipal d'habitants, com a conseqüència d'un canvi de residència, ja sigui perquè es prové d'un altre municipi o d'un país estranger.
Qui ho pot tramitar
Persones majors d'edat o menors degudament representats que resideixin a Cornellà de Llobregat.
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)
- (*) Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
- 1-. Imprimir la instància específica i complimentar-la.
2-. Lliureu la sol·licitud adjuntant tota la documentació requerida al Registre General d'Entrada (cal sol·licitar cita prèvia).
* També pot enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.
Temps de tramitació
Termini de resolució: A l'acte.
(*) Veure apartat "Més informació" per a casos especials d'empadronament.
Normativa
Resolució de 29 d'abril de 2020, de la Subsecretaria del Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal"
(BOE 02/05/2020).
Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Documentació necessària
1.- Original del contracte de lloguer o de l'escriptura de compravenda.
2.- Si no en sou el titular, caldrà aportar una autorització del/de la propietari/ària o arrendatari/ària del pis. Segons el model que s'adjunta.
3.- Documents d'identitats originals vigents (DNI, NIE, passaport) del/de la propietari/ària o arrendatari/ària de la vivenda.
4.- Documents d'identitats originals vigents (DNI, NIE, passaport) del/s major/s de 14 anys.
5.- Llibre de família o partida de naixement original si es tracta de menors de 18 anys. Si els progenitors no conviuen al mateix domicili i es vol empadronar en el què consti un d'ells, serà necessària l'aportació de la sentència en cas de tenir la custòdia o autorització de l'altre part amb la fotocòpia del document d'identitat.
6.- Si qui fa el tràmit no és la persona interessada, a més a més haurà de portar:
6.a- Autorització de la persona interessada.
6.b- Autorització del pare i de la mare en cas d'empadronar menors d'edat.
6.c- D.N.I., targeta de residència o passaport original de qui fa el tràmit.
(*) Veure apartat "Més informació" per a casos especials d'empadronament.
Mes informació
CASOS ESPECIALS D'EMPADRONAMENT:
1. Empadronaments sense poder acreditar el dret d'ocupació de l'habitatge
Les persones que resideixen de manera habitual i contínua en un habitatge del municipi de Cornellà de Llobregat encara que no disposin de cap document que els acrediti per poder ocupar-lo poden sol·licitar el seu empadronament en aquest habitatge, d'acord amb la normativa vigent.
Aquesta sol·licitud s'haurà de fer de forma presencial a les oficines d'atenció ciutadana mitjançant el formulari corresponent i caldrà aportar tots els documents d'identitat originals i vigents (DNI, NIE, passaport). Un cop verificada la residència del sol·licitant o sol·licitants a l'adreça referida es procedirà al seu empadronament.
El termini màxim de resolució de la sol·licitud d'empadronament és de tres mesos. (Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques)
2. Empadronament de persones sense domicili
Les persones que resideixen de manera habitual i contínua en el municipi de Cornellà de Llobregat però no disposen de domicili fix poden sol·licitar el seu empadronament en el nostre municipi. D'acord amb la normativa vigent les condicions que s'han de complir en aquest d'empadronament és que la persona sol·licitant sigui coneguda pels serveis socials de l'Ajuntament.
Aquesta sol·licitud s'haurà de fer de forma presencial a les oficines d'atenció ciutadana mitjançant el formulari corresponent i caldrà aportar tots els documents d'identitat originals i vigents (DNI, NIE, passaport).
En cas que el departament de Serveis Socials informi favorablement la persona sol·licitant serà empadronada a l'adreça corporativa establerta a aquests efectes.
El termini màxim de resolució de la sol·licitud d'empadronament és de tres mesos (Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques)
Descàrrega d'impresos
Model autorització representació de MENORS (tràmit Padró)
Autorització del titular de la vivenda
Model autorització de representació (tràmit Padró)
Declaració resp. Menors edat amb resolució judicial
Declaració resp. Menors edat sense resolució judicial
On adreçar-se?
OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ
Plaça de l'Esglèsia, 1, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
Observacions:
Informació i tramitació
Horari d'atenció al ciutadà:
Matí: de 08:30h a 14:30h (cal sol·licitar cita prèvia)
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia)
Telèfon: 93 377 02 12
Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre):
Matí: de 08:30h a 13:30h (cal sol·licitar cita prèvia
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia