Què és
Es una llicència que autoritza la divisió d'una parcel·la o entitat, un cop comprovada la normativa vigent.
Qui ho pot tramitar
La persona interessada o representant.
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)
- (*) Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
- 1-. Imprimir la instància específica i complimentar-la.
2-. Lliureu la sol·licitud adjuntant tota la documentació requerida al Registre General d'Entrada (cal sol·licitar cita prèvia).
* També pot enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.
Preu
Consultar taxes a l'ordenança fiscal municipal
Documentació necessària
1. Ompliu la instància i signeu-la
2. Autoliquidació de la taxa obligatòria: 1% sobre el valor del sòl. (segons Ordenança Fiscal núm.8)
3. Projecte tècnic original i visats pel Col·legi Professional. S'ha d'incloure, com a mínim, el que disposa l'article 28 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
4. Certificat de titularitat i domini de la finca (matriu i la que es segrega o agrega) i de que aquesta, està lliure de càrregues i gravamen del Registre de la Propietat.
5. Persona Jurídica: fotocòpia compulsada de l'escriptura de constitució de la societat i dels poders del representant o administrador.
6. Fotografies de la parcel·la i el seu entorn immediat o fotografies de l'edificació / entitat objecte de les obres.
7. Declaració d'alteració de bens immobles, model 900D, dirigit al Departament de Gestió Tributària.
8. Còpia de l'últim rebut de l'IBI de la parcel·la/entitat corresponent/s.
9. Full Estadístic.
10. Proforma del document públic o privat que reflecteixi la divisió de terrenys o l'operació jurídica assimilada que es sol·liciti.
11. Quan la sol·licitud de Declaració d'innecessarietat de parcel·lació urbanística requereixi informe preceptiu del departament competent en matèria d'agricultura, l'interessat/da ha de presentar la petició a través del següent tràmit disponible al web de la Generalitat de Catalunya: Sol·licitud d’informe de segregacions de finques rústiques
Observacions
SI CAL FER OBRES:
Nomenament direcció d'obres. Arquitecte / Arquitecte tècnic, Aparellador
Nomenament coordinació de seguretat i salut.
Projecte bàsic (tres còpies) que inclogui, segons els casos:
- Memòria.
- Plànols.
- Pressupost.
- Fitxes justificació de compliment de normativa:
· Urbanística (paràmetres, volum, usos, aparcaments,...)
· Normativa d'habitabilitat
· Codi d'accessibilitat 135/1995
· Decret criteris ambientals i d'ecoeficiència 21/2006
· Codi tècnic de l'edificació
· Llei del dret a l'habitatge
· Estudi de gestió de residus de la construcció i demolició (art. 4 del RD 105 / 2008) (si hi ha fibrociment, estudi específic)
- Demés documentació d'acord amb la normativa vigent.
- Estudi bàsic de seguretat i salut.
- Justificació de previsió d'aparcaments als edificis. ( Art. 298 i 299 de NNUU PGM-76)
Si les obres no s'ajusten al projecte tècnic autoritzat i no s'altera substancialment allò concedit, es pot tramitar la modificació no substancial com a comunicació prèvia.(art. 71 Decret 64/2014)
Mes informació
AL RETIRAR LA LLICÈNCIA:
Nomenament contractista.
Documentació a considerar segons els casos:
1.- Si hi ha activitat concreta de l'edifici o l'entitat:
L'atorgament de la llicència d'obres pot estar condicionada a l'atorgament previ de la d'activitats (Legislació vigent llicència ambiental). Si fos així, es presentarà amb la llicència d'obres còpia de concessió de llicència d'activitats o còpia que acrediti que s'ha demanat.
2.- Si s'afecta l'estructura de l'edifici:
S'ha de donar compliment a l'article 128 de les Ordenances Metropolitanes d'Edificació en tots els seus punts.
- Estudi de càrregues abans i després de l'actuació.
- Memòria dels estintolaments, càlculs, programa de coordinació dels treballs,...
- Notificació fefaent a TOTS ELS OCUPANTS de l'immoble (propietaris, llogaters,...) de l'existència del projecte tot indicant el lloc on poden examinar-ho. El promotor haurà d'aportar la documentació que justifiqui dita comunicació ( cartes certificades, burofax, ...)
- Termini d'al·legacions DE CAIRE TÈCNIC per part dels ocupants.
- Manifest del promotor, sota la seva responsabilitat, acreditant que s'ha realitzat la notificació i expressar si s'han realitzat o no al·legacions. En cas afirmatiu, aportar-les a l'expedient.
Observació : Si no s'afecta l'estructura de l'edifici, s'ha de fer constar expressament al projecte.
3.- Si es tracta de legalitzar obres ja realitzades:
El projecte, els nomenaments de tècnics i l'estudi bàsic de seguretat i salut es substituiran per certificat de solidesa / certificat de compliment de normes (CTE,...) original i visat, segons els casos (sense perjudici d'actuacions sancionadores i d'altres).
4.- Si les obres les realitza el propi sol·licitant:
Declaració jurada del sol·licitant de que les obres les realitza ell mateix.
Descàrrega d'impresos
Model autorització de representació
Instància Genèrica
On adreçar-se?
OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ
Plaça de l'Esglèsia, 1, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
Observacions:
Informació i tramitació
Horari d'atenció al ciutadà:
Matí: de 08:30h a 14:30h (cal sol·licitar cita prèvia)
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia)
Telèfon: 93 377 02 12
Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre):
Matí: de 08:30h a 13:30h (cal sol·licitar cita prèvia
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia