Què és
La persona consumidora pot fer un escrit de queixa per deixar constància d'uns fets que, malgrat no ser una infracció administrativa per part d'una empresa i malgrat que no vulguin demanar una compensació o rescabalament, desitja que l'Administració els conegui i els faci arribar a l'empresa per tal de millorar la qualitat del seu servei.
Qui ho pot tramitar
Les persones consumidores i usuàries, ja siguin persones físiques o jurídiques que hagin adquirit, utilitzin o gaudeixin, com destinataris finals, de béns, productes o serveis i que tinguin domicili a Cornellà de Llobregat.
També ho poden sol·licitar treballadors autònoms i microempreses amb seu social a Cornellà de Llobregat en casos de reclamacions de serveis bàsics (llum, aigua, gas i telèfon) i serveis de tracte continuat.
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
Amb certificat digital via Seu Electrònica mitjançant instància genèrica telemàtica de l'Oficina de Atenció al Ciudadà (OAC).
Més informació sobre la tramitació telemàtica
TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)
* Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
1-. Imprimir la instància específica i complimentar-la.
2-. Lliureu la sol·licitud adjuntant tota la documentació requerida al Registre General d'Entrada (cal sol·licitar cita prèvia).
(*) També pot enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.
Temps de tramitació
De forma ordinària, els expedients es resoldran en un termini màxim de 3 mesos a comptar des de la data de presentació. No obstant, si el Servei Públic de Consum (OMIC) ho creu convenient, es reserva la potestat d'ampliar aquest termini fins a 6 mesos, llevat de casos urgents que s'atendran el mateix dia de presentació amb cita prèvia.
Documentació necessària
1-. Justificant de reclamació presentada davant l'empresa a la que es reclama (número d'incidència, full oficial de queixa/reclamació/denúncia, còpia de correu electrònic, carta certificada, etc). Cal que hagin transcorregut 30 dies des de la presentació de la reclamació o que disposeu d'una resposta no satisfactòria per part de l'empresa.
2-. Fotocòpia del document acreditatiu de la identitat (DNI/NIE)
3-. Si la persona reclamant no és la titular del contracte, cal aportar una autorització d'aquesta amb còpia del DNI de les dues parts.
(Adjuntar model autorització)
4-. Còpia de la documentació que justifiqui la compra o motiu de la reclamació/denúncia com pot ser: factura, garantia, pressupost, albarans, rebuts, tiquets, contracte, dictàmens tècnics...
La persona usuària ha de portar tota la documentació que sigui necessària per tramitar el seu expedient.
Observacions
Per a qualsevol consulta pot adreçar-se al nostre correu electrònic: omic@aj-cornella.cat
Descàrrega d'impressos
Model Autorització Representant - Consum
Model Declaració responsable - Consum
Model 001 Reclamació suministres - Consum
Model 001 Reclamació telefonia - Consum
Full oficial queixa reclamació denúncia
Instància Reclamació/Queixa/Denúncia Consum
On adreçar-se?
SERVEI PÚBLIC DE CONSUM
PLAÇA LLUÍS COMPANYS, S/N - MERCAT CENTRE - 2ª PLANTA, 08940-Cornellà de Llobregat
Observacions:
email: omic@aj-cornella.cat
Tel.: 93 376 51 51