Què és
Ajuts econòmics a aquells nous emprenedors, tant siguin persones físiques o jurídiques, que hagin iniciat o que iniciïn durant l'exercici 2021 una nova activitat empresarial o professional en el terme municipal de Cornellà de Llobregat.
Qui ho pot tramitar
Podran sol·licitar ajuts econòmics les persones físiques o jurídiques que reuneixin les condicions següents:
Persones físiques:
a) Acreditar que figura inscrit en el Padró Municipal d'Habitants amb una antiguitat mínima ininterrompuda d'un any des de la data d'inici d'activitat indicada al model de Declaració Censal presentat a l'Agencia Tributària i/o en el RETA.
b) Que en causar alta de l'activitat per la qual se sol·licita la subvenció, acrediti no haver estat donat d'alta durant els 3 mesos immediatament anteriors a la data d'inici d'activitat indicada al model de Declaració Censal presentat a l'Agencia Tributària i/o en el RETA, en el règim especial de la Seguretat Social de treballadors autònoms o règim general.
c) Desenvolupar l'activitat com a treballador per compte propi.
d) Que l'activitat s'hagi iniciat a l'exercici 2021, a efectes d'aquest còmput es tindrà en compte la data d'inici d'activitat indicada al model de Declaració Censal presentat a l'Agencia Tributària i en el RETA.
e) Que l'activitat empresarial tingui el domicili fiscal i es desenvolupi en el Municipi de Cornellà de Llobregat.
f) Que tingui concedides totes les llicències i permisos necessaris per dur a terme l'activitat.
g) Estar donat d'alta a l'activitat econòmica en el moment de presentació de la sol·licitud de l'ajut.
h) Acreditar amb anterioritat a la proposta de resolució de concessió de l'ajut, que el sol·litant es troba al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat, amb la resta d'administracions i amb la Seguretat Social en el moment de la presentació de la sol·licitud, o, com a màxim, l'últim dia de presentació de sol·licituds, que haurà d'estar vigent durant tot el procés subvencional, excepte, si és el cas, les que encara estiguin en període voluntari de pagament, i no trobar-se en cap de les situacions de prohibició per obternir subvenció.
Persones jurídiques:
a) Acreditar que, com a mínim, un dels socis que formin part de la societat i que treballin a l'empresa, visqui a Cornellà i figuri inscrit/a en el Padró Municipal d'Habitants amb una antiguitat mínima ininterrompuda d'un any des de la data d'inici de l'activitat indicada al model de Declaració Censal presentat a l'Agencia Tributària i/o en el RETA, restant excloses aquelles societats que puguin ser considerades grans empreses o multinacionals.
b) Tots els membres que formin part de la societat i que treballin a l'empresa, hauran d'acreditar no haver estat donat/s d'alta durant els 3 mesos immediatament anteriors a la data d'inici de l'activitat indicada al model de Declaració Censal presentat a l'Agencia Tributària i/o en el RETA, en el règim especial de la Seguretat Social de treballadors autònoms o règim general.
c) Que l'activitat s'hagi iniciat a l'exercici 2021. A efectes d'aquest còmput es tindrà en compte la data d'inici d'activitat, indicada al model de Declaració Censal presentat a l'Agència Tributària.
d) Que l'activitat empresarial tingui el domicili fiscal i es desenvolupi en el municipi de Cornellà de Llobregat.
e) Que tingui concedides totes les llicències i permisos necessaris per dur a terme l'activitat.
f) Estar donat d'alta a l'activitat econòmica en el moment de presentació de la sol·licitud de l'ajut.
g) Acreditar amb anterioritat a la proposta de resolució de concessió de l'ajut, que el sol·litant es troba al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat, amb la resta d'administracions i amb la Seguretat Social en el moment de la presentació de la sol·licitud, o, com a màxim, l'últim dia de presentació de sol·licituds, que haurà d'estar vigent durant tot el procés subvencional, excepte, si és el cas, les que encara estiguin en període voluntari de pagament, i no trobar-se en cap de les situacions
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)
- (*) Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
- 1-. Imprimir la instància específica i complimentar-la.
2-. Lliureu la sol·licitud adjuntant tota la documentació requerida al Registre General d'Entrada (cal sol·licitar cita prèvia).
* També pot enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.
Quan es pot tramitar
Les sol·licituds, juntament amb la documentació acreditativa, podran presentar-se des del dia següent a la publicació de l'extracte de la convocatòria al DOG i fins el 31 de desembre de 2021.
Preu
Gratuït
Normativa
BASES REGULADORES D'AJUTS DESTINATS A LA REACTIVACIÓ ECONÒMICA I LA COHESIÓ SOCIAL A CORNELLÀ DE LLOBREGAT, PER A L'EXERCICI 2021
Documentació necessària
Persones físiques:
1- Fotocòpia del NIF/NIE del treballador autònom o del permís de treball i residència segons sigui el cas.
2- Volant de residència
3- Fotocòpia de la comunicació o sol·licitud de llicència d'obertura juntament amb la documentació tècnica descriptiva de l'activitat.
4- Còpia de les autoliquidació/ons de la/es qual/s es sol·licita/en l'/els ajut/s. La sol·licitud de l'ajut no paralitzarà en cap cas el procediment de recaptació.
5- Fotocòpia de l'alta al RETA i/o del model d'alta de declaració censal d'obligats tributaris (036 o 037).
6- Certificat de Vida Laboral.
7- Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'AEAT i la Seguretat Social. El certificat corresponent a Ajuntament de Cornellà de Llobregat s'incorporarà a l'expedient per part del departament de Procediments.
8- Declaració jurada de no incórrer en cap de les circumstàncies a què es refereix l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, que impedeixi obtenir la condició de beneficiari.
9- En el cas que el titular de l'activitat no sigui el titular de l'Impost de Béns Immobles, haurà de presentar el contracte de lloguer on s'estipuli explícitament la repercussió d'aquest impost en el lloguer i, si no consta aquesta repercussió, declaració jurada del titular de la propietat manifestant que l'import de l'Impost de Béns Immobles és a càrrec del llogater.
10- Dades bancàries del compte on s'hagi de transferir l'import de l'ajut, segons model normalitzat, signat i segellat per l'entitat bancària i el/la sol·licitant.
11- En el cas que el titular de l'activitat no sigui el titular de la Taxa per les entrades de vehicles a traves de les voreres, haurà de presentar el contracte de lloguer on s'estipuli explícitament la repercussió d'aquesta Taxa en el lloguer i, si no consta aquesta repercussió, declaració jurada del titular de la propietat manifestant que l'import de l'esmentada Taxa és a càrrec del llogater.
12- En cas de sol·licitar l'ajut sobre l'Impost de vehicles de tracció mecànica fotocòpia del rebut a nom del/de la sol·licitant o acreditació documental sobre la seva repercussió.
Persones jurídiques:
1- Fotocòpia del CIF de l'empresa i NIF/NIE del/s socis.
2- Volant de residència del/s soci/s.
3- Fotocòpia de la comunicació o sol·licitud de llicència d'obertura juntament amb la documentació tècnica descriptiva de l'activitat.
4- Còpia de les autoliquidació/ons de la/es qual/s es sol·licita/en l'/els ajut/s. La sol·licitud de l'ajut no paralitzarà en cap cas el procediment de recaptació.
5- Fotocòpia de l'escriptura de constitució de la societat.
6- Certificació registral sobre els socis o accionistes de la societat o documentació equivalent.
7- Fotocòpia dels poders notarials del representant de la societat, si n'hi ha.
8- Fotocòpia de l'alta al RETA i/o del model d'alta de declaració censal d'obligats tributaris (036 o 037), en el règim especial de la Seguretat Social de treballadors autònoms o règim general del/s soci/s.
9- Certificat de Vida Laboral dels socis
10- Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'AEAT i la Seguretat Social. El certificat corresponent a Ajuntament de Cornellà de Llobregat s'incorporarà a l'expedient per part del departament de Procediments.
11- Declaració jurada de no incórrer en cap de les circumstàncies a què es refereix l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions que impedeixi obtenir la condició de beneficiari.
12- En el cas que el titular de l'activitat no sigui el titular de l'Impost de Béns Immobles, haurà de presentar el contracte de lloguer on s'estipuli explícitament la repercussió d'aquest impost en el lloguer i, si no consta aquesta repercussió, declaració jurada del titular de la propietat manifestant que l'import de l'Impost de Béns
Observacions
Aquest ajut, en cas de concessió, tindrà la consideració de subvenció pública, per la qual cosa les dades del beneficiari/a i la quantia atorgada figuraran en la Base de Dades Nacional de Subvencions y al Registre d'Ajuts i Subvencions de la Generalitat de Catalunya.
Descàrrega d'impressos
BASES EMPRENDEDORS 2021
01 INSTÀNCIA AJUTS EMPRENEDORS 2021
02 DECLARACIÓ ESTAR AL CORRENT PAGAMENT
03 AUTORITZACIÓ PER LLIURAR CERTIFICATS
04 DECLARACIÓ RESPONSABLE ART 13.2
05 SOL·LICITUD ALTA O MODIFICACIÓ DADES BANCÀRIES
06 DECLARACIÓ DE COINCIDÈNCIA
On adreçar-se?
OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ
Plaça de l'Esglèsia, 1, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
Observacions:
Informació i tramitació
Horari d'atenció al ciutadà:
Matí: de 08:30h a 14:30h (cal sol·licitar cita prèvia)
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia)
Telèfon: 93 377 02 12
Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre):
Matí: de 08:30h a 13:30h (cal sol·licitar cita prèvia
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia