Què és
L'objecte de les presents Bases és definir el conjunt de condicions i el procediment a seguir per a la sol·licitud, tramitació, concessió, cobrament i justificació dels ajuts que atorgui l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat dins de la Campanya "Instal·lació d'ascensors".
Per a la convocatòria de subvencions corresponent al 2025 podran participar aquelles instal·lacions realitzades i/o finalitzades durant els anys 2022, 2023, 2024 i 2025.
S'estableix l'àrea d'aplicació del programa sobre tots els barris del municipi.
Qui ho pot tramitar
Podran ser beneficiàries les Comunitats de Propietaris que no disposin d'instal·lació d'ascensor i que el seu edifici disposi de planta baixa més una planta (PB+1) com a mínim, legalment constituïdes, i amb domicili a la ciutat de Cornellà de Llobregat. També poden ser beneficiàries les entitats sense ànim de lucre que no disposin d'ascensor, o en el cas de disposar-ne, hagin d'adequar-lo al Codi d'accessibilitat de Catalunya basat en la Llei 13/2014, de 30 d'octubre.
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
A partir del 28 de febrer fins el 30 de juny de 2025
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)Dades de presentació pendents de publicar
- (*) Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
- 1-. Imprimir la instància específica i complimentar-la.
2-. Lliureu la sol·licitud adjuntant tota la documentació requerida al Registre General d'Entrada (cal sol·licitar cita prèvia).
* També pot enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.
Quan es pot tramitar
La sol·licitud juntament amb la documentació abans esmentada, podrà presentar-se des del dia següent a la publicació de l'extracte de la convocatòria al DOGC.
Des del dia 28 de febrer fins el 30 de juny de 2025.
Normativa
En tot allò que no preveuen expressament aquestes bases, són d'aplicació la Llei 38/2003, General de Subvencions, el Reglament de la Llei General de Subvencions, aprovat per RD 887/2006, les Bases d'Execució del Pressupost, la Llei 39/2015, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals i demés legislació concordant.
Documentació necessària
Documentació sol·licitud:
1. Instància de sol·licitud (DOC.1)
2. Acreditació del compliment de les obligacions fiscals i amb la seguretat social (DOC.2).
3. DNI del representant legal.
4. NIF de la comunitat de propietaris.
5. Acta de la Comunitat de Propietaris on consti l’acord dels propietaris d’instal·lar l’ascensor i l’acord de la Comunitat de Propietaris que acrediti la representació legal del sol·licitant als efectes dels tràmits que comportin la subvenció que se sol·licita.
6. Sol·licitud de transferència bancària (DOC.3).
7. Projecte tècnic on consti detallat l’objecte, el pressupost i l’assumeix de l’obra. Aquest no serà necessari, quan les obres hagin estat autoritzades per l’Ajuntament, mitjançant llicència atorgada al beneficiari, amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció.
8. Llicència d’obres.
Documentació justificació:
Compte justificatiu normal:
1. Certificat final d'obra visat.
2. Certificat de posta en marxa (ECA).
3. Relació de despeses i ingressos (DOC.4, DOC.5).
4. Factures.
5. Fotografies de l'ascensor.
Descàrrega d'impresos
BASES ASCENSORS 2025
Sol·licitud. DOC.1 Sol·licitud Ascensors 2025
Sol·licitud. DOC.2 Acreditació obligacions fiscals
Sol·licitud. DOC.3 Transferència bancària
Sol·licitud. DOC.4 Relació justificant despeses
Sol·licitud. DOC.5 Relació ingressos