Qui ho pot tramitar
Comerciants i empresaris.
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)
- (*) Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
- 1-. Imprimir la instància específica i complimentar-la.
2-. Lliureu la sol·licitud adjuntant tota la documentació requerida al Registre General d'Entrada (cal sol·licitar cita prèvia).
* També pot enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.
Preu
Consultar taxes a l'ordenança fiscal municipal
Autoliquidació i pagament de la taxa online:
Pas 1) Obtenció del document d'autoliquidació (Dipòsit de Garantia) (Tarifa 0002 - Dipòsit 2% Garantia)
Pas 2) Un cop obtingut el document d'autoliquidació: Pagament online (Caixabank)
Pas 3) Adjuntar justificant i autoliquidació a la sol·licitud.
Més informació:
- Autoliquidació de Taxes per a la tramitació de sol·licituds
- Descarrega instruccions
Documentació necessària
1. Ompliu la instància i signeu-la
2. Plànol d'emplaçament indicant l'obra escala 1/500.
3. Direcció tècnica competent i projecte tècnic: memòria i plànols (necessari quan es tracti de casos de "fals sostre" i distribució interior).Caldrà acreditar la capacitat i titulació del tècnic d'alguna de les següents maneres:
- Projecte visat.
- Projecte sense visar acompanyat de Registre del document pel Col·legi.
- Projecte sense visar acompanyat del Certificat d'exercici professional del tècnic emès pel Col·legi.
El col·legiat serà responsable de que l'opció triada estigui d'acord amb la normativa interna del Col·legi que es tracti.
4. Si la superfície comercial excedeix de 400m2, s'ha de fer la previsió d'aparcaments a raó d'una plaça/80m2 superfície construïda.
5. Caldrà donar compliment al Reial Decret 105/2008 de 1 de febrer, pel qual es regula la Producció i Gestió dels Residus de Construccions i Demolicions.
6. Estudi bàsic o de seguretat.
7. Còpia NIF o DNI del sol·licitant.
8. Persona Jurídica: fotocòpia compulsada de l'escriptura de constitució de la societat i dels poders del representant o administrador, i del DNI representant.
9. Fotocòpia de l'alta o últim rebut pagat de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) del contractista de les obres que el faculti a treballar al municipi de Cornellà de Llobregat (nacional, provincial o municipal) o declaració censal del contractista de les obres.
10. Declaració jurada si les obres les realitza el propi sol·licitant.
11. Autoliquidació de la taxa obligatòria:1% sobre pressupost
12. Si es considera adient, requeriment de dipòsit de garantia global de reposició de béns de domini públic afectats a l'execució de l'obra, segons OOFF núm. 8 (2% del pressupost d'execució). Obtenció del document d'autoliquidació (Dipòsit de Garantia) (Tarifa 0002 - Dipòsit 2% Garantia)
13. Fotocòpia del contracte de propietat o lloguer del local comercial.
14. Adjuntar, juntament amb la sol·licitud de la llicència d'obres, un document d'acceptació que sigui signat per un gestor de residus autoritzat per tal de garantir la correcta destinació dels residus separats per tipus. En aquest document hi ha de constar el codi de gestor, el domicili de l'obra, i l'import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió. D'acord al que estableix l'apartat 11c) del REIAL DECRET 210/2018, de 6 d'abril, pel qual s'aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20) (publicat al BOE núm. 92, de 16 d'abril).
Observacions
Si aquestes obres comporten necessitat d'ocupació d'espai públic durant el termini d'execució de les mateixes, haureu de sol·licitar la corresponent autorització, prèviament al seu inici, aportant la documentació que es detalla a l'apartat de
Llicència d'ocupació de la Via Pública.
Si la obra a realitzar està inclosa als supòsits de l'annex 1 de la llei 3/2010, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis, caldrà informe de prevenció favorable com a control preventiu per part de la Generalitat de Catalunya (art. 22).
El tràmit correspon a l'administració responsable de tramitar el projecte d'obres i per poder fer-ho efectiu, s'ha d'aportar allò que fixa el departament corresponent de la Generalitat. Veure aquí
En cas d'obres d'adequació a un ús concret, depenent d'aquest caldrà valorar, atenent a les lleis 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental d'activitats i 11/2009 d'activitats recreatives i espectacles públics la necessitat de la llicència d'activitat prèvia a la llicència d'obres que s'informa.
Si les obres no s'ajusten al projecte tècnic autoritzat i no s'altera substancialment allò concedit, es pot tramitar la modificació no substancial com a comunicació prèvia. (art. 71 Decret 64/2014)
Descàrrega d'impresos
Instància genèrica
Model autorització de representació
On adreçar-se?
OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ
Plaça de l'Esglèsia, 1, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
Observacions:
Informació i tramitació
Horari d'atenció al ciutadà:
Matí: de 08:30h a 14:30h (cal sol·licitar cita prèvia)
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia)
Telèfon: 93 377 02 12
Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre):
Matí: de 08:30h a 13:30h (cal sol·licitar cita prèvia
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia