Què és
Llicència que autoritza a realitzar obres un cop comprovat que es compleix amb la normativa vigent.
Qui ho pot tramitar
La persona interessada o representant.
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)
- (*) Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
- 1-. Imprimir la instància específica i complimentar-la.
2-. Lliureu la sol·licitud adjuntant tota la documentació requerida al Registre General d'Entrada (cal sol·licitar cita prèvia).
* També pot enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.
Temps de tramitació
Termini de resolució: 2 mesos.
Preu
Consultar taxes a l'ordenança fiscal municipal
Documentació necessària
1. Ompliu la instància i signeu-la
2. Full estadístic.
3. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic.
4. Projecte bàsic tècnic que inclou:
- Nomenament direcció d'obrest. Arquitecte / Arquitecte tècnic, aparellador / Enginyer / Enginyer tècnic.
- Nomenament coordinació de seguretat i salut.
- Projecte bàsic (tres còpies) que inclogui, segons els casos:
- Memòria
- Plànols
- Pressupost
- Fitxes justificació de compliment de normativa:
- Urbanística (paràmetres, volum, usos, aparcaments,...)
- Normativa d'habitabilitat.
- Codi d'accessibilitat 135/1995
- Decret criteris ambientals i d'ecoeficiència 21/2006
- Codi tècnic de l'edificació
- Llei del dret a l'habitatge
- Estudi de gestió de residus de la construcció i demolició
(art. 4 del RD 105 / 2008) (si hi ha fibrociment, estudi específic)
- Demés documentació d'acord amb la normativa vigent.
- Projecte de Telecomunicacions, (una còpia) si hi ha divisió horitzontal.
- Fotografies de la parcel·la i el seu entorn immediat.
S'han de complir els requisits expressats a l' article 34 del Decret 64/2014 de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
5. Autoliquidació de la taxa obligatòria 1% sobre la base imposable d'acord amb l'Ordenança Fiscal Vigent núm.8..
6. Persona Jurídica: fotocòpia compulsada de l'escriptura de constitució de la societat i dels poders del representant o administrador.
7. Adjuntar, juntament amb la sol·licitud de la llicència d'obres, un documentd'acceptació que sigui signat per un gestor de residus autoritzat per tal de garantir la correcta destinació dels residus separats per tipus. En aquest document hi ha de constar el codi de gestor, el domicili de l'obra, i l'import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió. D'acord al que estableix l'apartat 11c) del REIAL DECRET 210/2018, de 6 d'abril, pel qual s'aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20) (publicat al BOE núm. 92, de 16 d'abril).
8. En cas que la edificació estigui dins de l'àmbit establert al mapa de servituds aeronàtiques (veure web), o superi els 100 metres sobre el terreny o aigua de l'entorn, s'haurà de presentar Formulari de sol·licitud de servituds aeronàutiques (per duplicat i en castellà, plànol de situació a escala, indicant la forma en planta i orientació de la construcció i un plànol acotat de la construcció en planta i alçat. Tota la documentació aportada junt al formulari de sol·licitud s'haurà de presentar en format digital, arxius DWG o equivalent o en el seu defecte, arxius PDF. Incloure Grua Torre, si és el cas.
Observacions
Si aquestes obres comporten necessitat d'ocupació d'espai públic durant el termini d'execució de les mateixes, haureu de sol·licitar la corresponent autorització, prèviament al seu inici, aportant la documentació que es detalla a l'apartat de Llicència d’ocupació de la Via Pública.
Al retirar la llicència : - Aportar Projecte executiu original i visat i un informe subscrit per la direcció facultativa de les obres sobre l'adeqüació del projecte autoritzat.
- Programa de control de qualitat.
- Nomenament contractista.
Documentació a considerar segons els casos:
1.- Si hi ha activitat concreta de l'edifici o l'entitat:
L'atorgament de la llicència d'obres pot estar condicionada a l'atorgament previ de la d'activitats. (Legislació vigent llicència ambiental). Si fos així es presentaran simultàniament fent constar que estan vinculats.
2.- Si s'afecta l'estructura de l'edifici:- S'ha de donar compliment a l'article 128 de les Ordenances Metropolitanes d'Edificació en tots els seus punts.
- Estudi de càrregues abans i després de l'actuació.
- Memòria dels estintolaments, càlculs, programa de coordinació dels treballs,...
- Notificació fefaent a TOTS ELS OCUPANTS de l'immoble (propietaris, llogaters,...) de l'existència del projecte tot indicant el lloc on poden examinar-ho. El promotor haurà d'aportar la documentació que justifiqui dita comunicació ( cartes certificades, burofax, ...)
- Termini d'al·legacions DE CAIRE TÈCNIC per part dels ocupants.
- Manifest del promotor, sota la seva responsabilitat, acreditant que s'ha realitzat la notificació i expressar si s'han realitzat o no al·legacions. En cas afirmatiu, aportar-les a l'expedient.
Observació : Si no s'afecta l'estructura de l'edifici, s'ha de fer constar expressament al projecte.
3.- Si es tracta de legalitzar obres ja realitzades:
El projecte, els nomenaments de tècnics i l'estudi bàsic de seguretat i salut es substituiran per certificat de solidesa / certificat de compliment de normes (CTE,...) original i visat, segons els casos (sense perjudici d'actuacions sancionadores i d'altres)
4.- Si la obra a realitzar està inclosa als supòsits de l'annex 1 de la llei 3/2010, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis, caldrà informe de prevenció favorable com a control preventiu per part de la Generalitat de Catalunya (art. 22).
A partir del 1 de març de 2024 per la tramitació de les sol·licituds en matèria de prevenció d'incendis, el titular pot tramitar directament a la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments (DGPEIS) la sol·licitud de l'informe de prevenció, agilitzant d'aquesta manera la tramitació administrativa. Aquesta nova via de sol·licitud és valida tant per activitats de l'annex 1 com per activitats esporàdiques o puntuals.
Veure aquí: Sol·licitud informe prevenció d'incendis. Departament d'Interior (gencat.cat)
5.- Si les obres no s'ajusten al projecte tècnic autoritzat i no s'altera substancialment allò concedit, es pot tramitar la modificació no substancial com a comunicació prèvia. (art. 71 Decret 64/2014)
Descàrrega d'impresos
Instància Obra Major
On adreçar-se?
OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ
Plaça de l'Esglèsia, 1, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
Observacions:
Informació i tramitació
Horari d'atenció al ciutadà:
Matí: de 08:30h a 14:30h (cal sol·licitar cita prèvia)
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia)
Telèfon: 93 377 02 12
Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre):
Matí: de 08:30h a 13:30h (cal sol·licitar cita prèvia
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia