Què és
Realització en la finca de referència de les obres i/o instal·lacions que s'indiquen en la descripció.
Qui ho pot tramitar
Qualsevol persona que compti amb l'autorització del propietari.
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)
- (*) Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
- 1-. Imprimir la instància específica i complimentar-la.
2-. Lliureu la sol·licitud adjuntant tota la documentació requerida al Registre General d'Entrada (cal sol·licitar cita prèvia).
* També pot enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.
Temps de tramitació
1. S’haurà d’estar, pel que respecta al procediment i terminis, al que estableix l’art. 70.1 i 71 bis de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú. Un cop presentada i liquidada la comunicació a l'Ajuntament, l'actuació comunicada quedaria legitimada i podrà realitzar-se, sempre que sigui conforme a la normativa aplicable, llevat que el seu atorgament portes com a conseqüència que es transfereixin el peticionari o a tercers facultats relatives al domini públic, o suposes l'adquisició de facultat en contra de les prescripcions contingudes a la normativa urbanística que resulti.
2. No obstant allò previst a l'apartat anterior, quan es tracti d'obres per a usos i activitats determinades que requereixin alguna altra autorització municipal expressà o tàcita, per estar sotmeses, en aquest últim supòsit al règim de comunicació prèvia, el còmput del termini previst en el paràgraf anterior s'iniciarà a comptar del dia en que s'atorgui la primera, de forma expressa o en virtut del silenci administratiu, o a partir del dia en que finalitzi el termini reglamentàriament previst, sense que l'Ajuntament hagi manifestat la seva disconformitat, quan es tracti de procediments sotmesos al règim de comunicació prèvia.
3. Durant el termini d’un mes des de la seva presentació, l'Ajuntament podrà requerir, si escau, al titular de les obres, el efectes següents:
a) Perquè esmenin les deficiències observades en la documentació presentada.
b) Perquè adapti el projecte a la normativa que resulti d'aprovació impedint l'execució de les obres fins que hagi obtingut la preceptiva llicència.
En ambdós supòsits, la notificació del requeriment a l'interessat suspendrà l’autorització per a la realització de les obres.
Preu
Consultar taxes a l'ordenança fiscal municipal
Autoliquidació i pagament de la taxa online:
Pas 1) Obtenció del document d'autoliquidació (Taxa Llicència Urbanística) (Tarifa 0009 - Comunicació Prèvia) i
Obtenció del document d'autoliquidació (Dipòsit de Garantia) (Tarifa 0002 - Dipòsit 2% Garantia)
Pas 2)
Opció a) Un cop obtingut el document d'autoliquidació: mitjançant la pasarel·la de pagament de la Seu Electrònica amb targeta bancària, fer clic amb el botó "Generar i pagar"
Opció b) Un cop obtingut el document d'autoliquidació: Pagament online (Caixabank)
Pas 3) Adjuntar justificant i autoliquidació a la sol·licitud.
Més informació:
- Autoliquidació de Taxes per a la tramitació de sol·licituds
- Descarregar instruccions
Documentació necessària
1-. Ompliu la instància i signeu-la
2.- Fotocòpia del DNI o NIF del sol·licitant.
3.- En cas de persones jurídiques: fotocòpia compulsada de l'escriptura de constitució de la societat i dels poders del representant o administrador.
4.- Autoliquidació de la taxa obligatòria (segons OOFF NÚM. 8). Obtenció del document d'autoliquidació (Taxa Llicència Urbanística) (Tarifa 0009 - Comunicació Prèvia).
5.- Fotografia de la façana.
6.- Pressupost de les obres i/o instal·lacions.
7-. Fotocòpia del alta del contractista en l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) o del últim rebut abonat que el faculti per treballar a Cornellà de Llobregat, o declaració censal. Si les obres les realitza el mateix sol·licitant, declaració jurada d'aquesta circumstància.
8-. Descripció de la superfície afectada i característiques dels materials o de la pintura utilitzada.
9-. Dipòsit de garantia quan afecti bens de domini públic (2% del presupost execució). Obtenció del document d'autoliquidació (Dipòsit de Garantia) (Tarifa 0002 - Dipòsit 2% Garantia)
10-. Plànol emplaçament (E:1/500) amb ubicació de la finca.
11.- Full d'asumeix de direcció d'obra.
12.- Estudi de seguretat i salut, d'acord amb l'article 4, annex I i II del RD 1627/97, del 24 d'octubre.
13.- Adjuntar, juntament amb la sol·licitud de la llicència d'obres, un document d'acceptació que sigui signat per un gestor de residus autoritzat per tal de garantir la correcta destinació dels residus separats per tipus. En aquest document hi ha de constar el codi de gestor, el domicili de l'obra, i l'import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió. D'acord al que estableix l'apartat 11c) del REIAL DECRET 210/2018, de 6 d'abril, pel qual s'aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20) (publicat al BOE núm. 92, de 16 d'abril).
14.- Document indicant el termini d’execució de l’obra.
* Nota:
- En obres realitzades per Comunitats de Propietaris, la sol·licitud haurà d'anar signada pel seu president, i acompanyada d'una fotocòpia compulsada de l'acta de l'assamblea de propietaris, en la que consti l'acord corresponent.
Observacions
En les obres en què no sigui obligatori visar el projecte, caldrà acreditar la capacitat i titulació del tècnic d’alguna
de les següents maneres:
1. Projecte visat
2. Projecte sense visar acompanyat del Registre del document pel Col·legi
3. Projecte sense visar acompanyat del Certificat d’exercici professional del tècnic emès pel Col·legi.
El col·legiat serà responsable de que l’opció triada estigui d’acord amb la normativa interna del Col·legi que es tracti.
- Si aquestes obres comporten necessitat d'ocupació d'espai públic durant el termini d'execució de les mateixes, haureu de sol·licitar la corresponent autorització, prèviament al seu inici, aportant la documentació que es detalla a l'apartat de Llicència d'ocupació de la Via Pública.
- En cas de requerir la instal·lació de bastida, es tindrà en compte el Decret 135/1995 (Codi d'accessibilitat) per tal de garantir el correcte pas dels vianants.
Descàrrega d'impresos
Instància Comunicació Prèvia Obres Menors (Façanes)
On adreçar-se?
DEPARTAMENT DE POLITICA TERRITORIAL
Racó d'Enric Móra 8 (La Rectoria), 08940 - Cornellà de Llobregat
Ubicació
Observacions:
Tel. 93 377 02 12