Què és
Sol·licitud / Justificació subvencions en règim de concurrència competitiva destinades a la contractació per empreses, preferentment amb seu social, delegació o centre de treball al terme municipal de Cornellà de Llobregat, que contractin a persones en situació d'atur 2024, 2025, 2026, 2027
Qui ho pot tramitar
Podran ser entitats beneficiàries les empreses que preferentment estiguin domiciliades o tinguin centre de treball, a Cornellà de Llobregat.
Com es pot tramitar
D'acord, amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si sou una entitat, persona jurídica, professional col·legiat o bé representant en algun d'aquests casos, esteu obligats a tramitar telemàticament la vostra sol·licitud a la seu electrònica de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.
TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
TRAMITACIÓ PRESENCIAL (*)
- (*) Només les persones físiques poden escollir tramitar telemàticament o presencialment al Registre d'aquest Ajuntament.
- 1-. Imprimir la instància específica i complimentar-la.
2-. Lliureu la sol·licitud adjuntant tota la documentació requerida al Registre General d'Entrada (cal sol·licitar cita prèvia).
* També pot enviar la sol·licitud per correu a: Plaça de l'Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat.
Temps de tramitació
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds s'establirà a l'acord d'aprovació de la convocatòria pública per a cadascun dels exercicis que abasten les presents Bases Reguladores 2024, 2025, 2026 i 2027 i es determinaran, per a cada convocatòria, de la següent manera:
- Contractes amb data d'inici anterior a la publicació de la convocatòria al DOGC, la sol·licitud es realitzarà com a màxim en els 20 dies posteriors a comptar des del següent a la publicació de l'extracte de la convocatòria al DOGC.
- Contractes iniciats a partir de la data de la publicació de la convocatòria al DOGC, la sol·licitud es realitzarà en els 30 dies naturals posteriors a la data de contractació objecte de la subvenció. Les sol·licituds amb data d'inici de contracte al mes de setembre, la sol·licitud s'haurà de presentar com a màxim el 30 de setembre de l'exercici de la convocatòria aprovada.
- Per a contractes iniciats de l’1 d’octubre 2024 al 10 d’octubre 2024, el periode de presentació de sol·licituds es del 14 d’octubre 2024 al 11 de novembre 2024.
- Per a contractes iniciats a partir de l‘11 d’octubre 2024, la sol·licitud es realitzarà en els 30 dies naturals posteriors a la data de contractació.
- Per a contractes amb data d’inici del contracte al mes de setembre 2025, la sol·licitud s’haurà de presentar com a màxim el 30 de setembre 2025.
Justificació
Contractes finalitzats com a màxim el dia de pagament de la subvenció: 1 mes a comptar des de la data de pagament d'aquesta.
Contractes que finalitzin amb posterioritat a la data de pagament: 1 mes de la seva finalització o en el mes 13 si el contracte és indefinit.
Normativa
En tot el que no preveuen expressament aquestes Bases són d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la indicada Llei, les Bases d'execució del Pressupost General de l'exercici 2021, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i demés legislació concordant.
D'acord amb l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau, no es podran realitzar pagaments en efectiu d'import igual o superior a 1.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera, o aquell import que determini la Llei en cada moment, quan alguna de les parts actuï en qualitat d'empresari o professional.
Documentació necessària
Sol·licitud
1. Sol·licitud. (Annex S-1)
2. DNI/NIE, del sol·licitant i/odel representant legal..
3. Codi d'Identificació Fiscal (CIF).
4. En cas que l'empresa sigui persona jurídica, còpia de l'escriptura de constitució. Còpia del document d'inscripció al Registre públic corresponent i estatuts en cas d'Entitats
5. Alta Censal
6. Còpia dels poders notarials per actuar en representació de l'empresa, si s'escau..
7. Llicència o comunicació de l'activitat econòmica emès per l'ens local del municipi on estigui radicada l'empresa (a excepció d'empreses de Cornellà que es farà la comprovació de forma interna).
8. Certificat de vida laboral de l'empresa (model A002) i Resolució sobre el reconeixement de baixa del Ministerio de Inclusión Social i Migraciones acreditant que les persones donades de baixa a l'empresa en els darrers 3 mesos no ho han estat per acomiadament, si s'escau.
9. Fitxa tècnica de relació de persona o persones a contractar. (Annex núm. S-2)
11. Contracte/s de treball a subvencionar fent constar en el redactat del contracte laboral o a l'annex la frase "cofinançat amb el suport de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat".
12. Document d'identitat (NIF/NIE) de la persona a contractar.
13. Relació de vida laboral de la persona contractada.
14. Certificat conforme no té deutes amb l'Ajuntament del municipi on estigui radicat (a excepció d'empreses de Cornellà que es farà la comprovació de forma interna).
15. Certificat que acrediti que l'empresa es troba al corrent de les obligacions amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, amb l'Estat i amb la Generalitat de Catalunya.
16. Sol·licitud de transferència bancària. Aquesta no serà necessària quan l'entitat ja tingui domiciliat l'ingrés d'altres subvencions (Annex núm. S-3).
Justificació
1. Instància (annex J-1) signada pel legal representant de l'empresa/entitat beneficiària amb les següent dades:
2. Relació de despeses realitzades per a la contractació: Annex núm. J-2.
3. Declaració de les retribucions dels òrgans de direcció o d'administració. Annex núm. J-3
4. Nòmines dels dotze mesos compromesos, on consti el treballador/a objecte de la subvenció.
5. Butlletins de cotització a la seguretat social (TC1) i relació nominal de persones treballadores (TC2).
6. Extractes bancaris o rebuts de la transferència bancària justificatius del pagament de les nòmines, de les cotitzacions a la seguretat social i de les retencions de l'IRPF.
7. Model 111 i 190, amb la relació d'imports nominals de la retenció de l'IRPF on consti la persona contractada.
8. En el cas d'acomiadaments: Carta d'acomiadament i/o resolució judicial (si s'escau), signada pel treballador i l'empresa.
9. Certificat conforme s'ha realitzat el curs de prevenció i riscos de la persona contractatada.
10. En cas de suspensió temporal del contracte com a consequència directa de la declaración de l'estat d'alarma o mesures anàlogues (ERTO), a més a més s'haurà d'aportar:
- Resolució d'aprovació de l'Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO)
- Vida Laboral de la pèrsona contractada, objecte de la subvenció.
- Carta de comunicació a la persona contractada on es facin constar les condicions i durada de l'ERTO.
Descàrrega d'impresos
BASES 2024-2027 OCUPA M
Sol·licitud. S-1 Sol·licitud
Sol·licitud. S-2 Relació persona/es a contractar
Sol·licitud. S-3 Transferència bancària
Justificació. J-1 Sol·licitud
Justificació. J-2 Relació depeses contracte
Justificació. J-3 Declaració retribucions
On adreçar-se?
DEPARTAMENT DE GESTIÓ ADMINISTRATIVA GENERAL (GAG)
Plaça de l'Esglèsia, 1, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
Observacions:
Telèfon: 93 377 02 12