Què és
Sol·licitud de reforma d'interior de locals comercials per actuacions que compleixin TOTS els supòsits:- Superfície útil d'exposició i venda menor o igual a 750 m2.
- Activitat inclosa a l'annex 5 de l'Ordenança Reguladora del Procediment d'Autorització Municipal d'Obres Menors d'aquest municipi.
- Obres que NO calgui projecte segons art.2 Llei de Ordenació de la Edificació:
- No és obra nova.
- No hi ha alteració de la configuració arquitectònica.
- No hi ha variació estructural.
- No hi ha variació d'us.
- No és edificació catalogada.
- No hi ha ocupació de bens de domini públic.
- També es tramitaran les llicències d'obres vinculades al desenvolupamehnt d'activitats que, d'acord amb la legislació sectorial, no necessiten llicència.
Qui ho pot tramitar
Comerciants i/o empresaris.
Com es pot tramitar
D’acord, amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, tot professional, persona jurídica o els representants de qualsevol interessat ha de fer els tràmits telemàticament a través de la web de l’ajuntament.
ONLINE
Vía seu electrónica (https://seuelectronica.cornella.cat) mitjançant instancia genèrica amb certificat digital.
Sols els particulars podran fer-ho presencialment, les persones físiques poden escollir entre fer els tràmits electrònicament o presencialment al registre d’aquest Ajuntament.
PRESENCIAL (opcional només per a particulars)
1-. Imprimir la instància i complimentar-la.
2-. Lliureu la sol·licitud adjuntant tota la documentació requerida al Registre General d'Entrada.
(*) També pot enviar-la per correu a: Plaça de l'Església,1 08940 Cornellá de Llobregat.
Temps de tramitació
- S’haurà d’estar, pel que respecta al procediment i terminis, al que estableix l’art. 70.1 i 71 bis de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú. Un cop presentada i liquidada la comunicació a l'Ajuntament, l'actuació comunicada quedaria legitimada i podrà realitzar-se, sempre que sigui conforme a la normativa aplicable, llevat que el seu atorgament portes com a conseqüència que es transfereixin el peticionari o a tercers facultats relatives al domini públic, o suposes l'adquisició de facultat en contra de les prescripcions contingudes a la normativa urbanística que resulti.
- No obstant allò previst a l'apartat anterior, quan es tracti d'obres per a usos i activitats determinades que requereixin alguna altra autorització municipal expressà o tàcita, per estar sotmeses, en aquest últim supòsit al règim de comunicació prèvia, el còmput del termini previst en el paràgraf anterior s'iniciarà a comptar del dia en que s'atorgui la primera, de forma expressa o en virtut del silenci administratiu, o a partir del dia en que finalitzi el termini reglamentàriament previst, sense que l'Ajuntament hagi manifestat la seva disconformitat, quan es tracti de procediments sotmesos al règim de comunicació prèvia.
- Durant el termini d’un mes des de la seva presentació, l'Ajuntament podrà requerir, si escau, al titular de les obres, el efectes següents:
- Perquè esmenin les deficiències observades en la documentació presentada.
- Perquè adapti el projecte a la normativa que resulti d'aprovació impedint l'execució de les obres fins que hagi obtingut la preceptiva llicència.
En ambdós supòsits, la notificació del requeriment a l'interessat suspendrà l’autorització per a la realització de les obres.
Preu
Consultar taxes a l'ordenança fiscal municipal
Autoliquidació i pagament de la taxa online:
Pas 1)Obtenció del document d'autoliquidació (Dipòsit de Garantia) (Tarifa 0002 - Dipòsit 2% Garantia)
Pas 2)
Opció a) Un cop obtingut el document d'autoliquidació: mitjançant la pasarel·la de pagament de la Seu Electrònica amb targeta bancària, fer clic amb el botó "Generar i pagar"
Opció b) Un cop obtingut el document d'autoliquidació: Pagament online (Caixabank)
Pas 3) Adjuntar justificant i autoliquidació a la sol·licitud.
Més informació:
- Autoliquidació de Taxes per a la tramitació de sol·licituds
- Descarrega instruccions
Documentació necessària
1. Ompliu la instància i signeu-la
2. Plànol d'emplaçament indicant l'obra escala 1/500.
3. Descripció de les obres especificant metres quadrats útils d' exposició i venda del local i activitat proposada.
- Si únicament és pintura-decoració: pressupost de les obres.
- Si es fa variació de distribució, fals sostre, sanitaris,...
4. Direcció tècnica competent i projecte tècnic: memòria i plànols. Caldrà acreditar la capacitat i titulació del tècnic d'alguna de les següents maneres:
- Projecte visat.
- Projecte sense visar acompanyat de Registre del document pel Col·legi.
- Projecte sense visar acompanyat del Certificat d'exercici professional del tècnic emès pel Col·legi.
El col·legiat serà responsable de que l'opció triada estigui d'acord amb la normativa interna del Col·legi que es tracti.
5. Si la superfície comercial excedeix de 400m2, s'ha de fer la previsió d'aparcaments a raó d'una plaça/80m2 superfície construïda.
6. Caldrà donar compliment al Reial Decret 105/2008 de 1 de febrer, pel qual es regula la Producció i Gestió dels Residus de Construccions i Demolicions.
7. Estudi bàsic o de seguretat.
8. Còpia NIF o DNI del sol·licitant.
9. Persona Jurídica: fotocòpia compulsada de l'escriptura de constitució de la societat i dels poders del representant o administrador, i del DNI representant.
10. Fotocòpia de l'alta o últim rebut pagat de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) del contractista de les obres que el faculti a treballar al municipi de Cornellà de Llobregat (nacional, provincial o municipal) o declaració censal del contractista de les obres.
11. Declaració jurada si les obres les realitza el propi sol·licitant.
12. Si es considera adient, requeriment de dipòsit de garantia global de reposició de béns de domini públic afectats a l'execució de l'obra, segons OOFF núm. 8 (2% del pressupost d'execució). Obtenció del document d'autoliquidació (Dipòsit de Garantia) (Tarifa 0002 - Dipòsit 2% Garantia)
13. Fotocòpia del contracte de propietat o lloguer del local comercial.
14. Adjuntar, juntament amb la sol·licitud de la llicència d'obres, un document d'acceptació que sigui signat per un gestor de residus autoritzat per tal de garantir la correcta destinació dels residus separats per tipus. En aquest document hi ha de constar el codi de gestor, el domicili de l'obra, i l'import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió. D'acord al que estableix l'apartat 11c) del REIAL DECRET 210/2018, de 6 d'abril, pel qual s'aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20) (publicat al BOE núm. 92, de 16 d'abril).
Observacions
Si aquestes obres comporten necessitat d'ocupació d'espai públic durant el termini d'execució de les mateixes, haureu de sol·licitar la corresponent autorització, prèviament al seu inici, aportant la documentació que es detalla a l'apartat de Llicència d'ocupació de la Via Pública. |
Si la obra a realitzar està inclosa als supòsits de l'annex 1 de la llei 3/2010, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis, caldrà informe de prevenció favorable com a control preventiu per part de la Generalitat de Catalunya (art. 22).
El tràmit correspon a l'administració responsable de tramitar el projecte d'obres i per poder fer-ho efectiu, s'ha d'aportar allò que fixa el departament corresponent de la Generalitat. Veure aquí
En cas d'obres d'adequació a un ús concret, depenent d'aquest caldrà valorar, atenent a les lleis 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental d'activitats i 11/2009 d'activitats recreatives i espectacles públics la necessitat de la llicència d'activitat prèvia a la llicència d'obres que s'informa.
Si les obres no s'ajusten al projecte tècnic autoritzat i no s'altera substancialment allò concedit, es pot tramitar la modificació no substancial com a comunicació prèvia. (art. 71 Decret 64/2014)
Descàrrega d'impresos
Instància Comunicació Prèvia Reforma Locals Comercials
On adreçar-se?
OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ
Plaça de l'Esglèsia, 1, 08940-Cornellà de Llobregat
Ubicació
Observacions:
Informació i tramitació
Horari d'atenció al ciutadà:
Matí: de 08:30h a 14:30h (cal sol·licitar cita prèvia)
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia)
Telèfon: 93 377 02 12
Horari d'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre):
Matí: de 08:30h a 13:30h (cal sol·licitar cita prèvia
Tarda: de 16:30h a 19:00h (cal sol·licitar cita prèvia